Week 9 WOF, Raften, Heet water en Bus verkocht!

Nadat we vorige week de walvissen gezien hadden, zijn we dezelfde dag nog naar het noordereiland gereisd.

We dachten even onze fantastische Bus door de WOF (Warrenty Of Fitness) te laten gaan. Toen we het door VTNZ lieten keuren, kregen we te horen dat de remmen niet goed waren, een band, sterretjes in de ruit, speling in het wiel en ga zo maar door. We kwamen er ook achter dat we nog een dag hadden en dat het dan pasen zou zijn en alles dus dicht is. Gelukkig hadden we een garage gevonden die alles kon regelen en zelfs de WOF stikker kon geven. De volgende dag werd alles gerepareerd, maar toen hoorden we aan het eind van de dag dat het reserve wiel (waarvan we dachten dat we het konden verwisselen met het slechte wiel) niet de goede maat was. Dus…. we mochten niet legaal rijden en moesten eigenlijk in Wellington blijven. Omdat alles gerepareerd was (behalve de band) besloten we toch het paasweekend naar Taranaki te rijden. Uiteindelijk zijn we na het weekend weer 300km heen en 300km terug gereden voor een nieuwe band en WOF sticker. Het Weekend in Taranaki was super. Taranaki is een hele mooie vulkaan. Maar belangrijker nog… er waren echt super mooie hoge golven. We gingen ook omdat er een CS Camp was waar veel vrienden uit Bali waren. De eerste dag zat we aankwamen ging ik Stent Road surfen. Dit is een Righthand pointbreak en er waren 7 foot golven. Dit betekent dat je tegen een muur van 5/6 meter hoge muren aan het surfen bent. Helaas waren er veel pro’s in het water, maar het lukte me om een paar wat kleinere golven te pakken. Savonds heb ik nog op een spot gesurft waar je 20 min moet lopen voordat je bij het water bent, maar ook daar waren de golven super. De volgende dag zijn we met z’n alle weer naar Stent Road gegaan. Het was nog beter dan de dag ervoor en heb mijn twee hoogste golven van mijn leven gesurft. Ook die avond hebben we weer gesurft op ene andere spot.

Uiteindelijk heb ik 7 sessies in 4 dagengehad en was best kapot.

Naast surfen hebben we ook een bon fire gemaakt en gezellig getafeltennist en een surffilm gekeken. Dit weekend hebben we een heleboel hele leuke mensen ontmoet.

Na Taranaki zijn we weer naar Wellington gereden voor de nieuwe band en WOF. Gelukkig verliep dat allemaal goed en zijn we dezelfde dag nog naar Tongario National Park gereden. Helaas was het 1 van de 4 dagen dat we tijdens onze trip slecht weer hebben gehad en was het niet de moeite om de berg op te gaan. Wel hebben we “Mount Doom” gezien uit Lord Of The Rings. Na wat pap gemaakt te hebben met rozijntjes en suiker zijn we maar Taupo gereden. Het gebied rond Taupo en Rotoroa is het meest active gebied ter wereld. In Toupo is een park met bronnen waar super heet water uit komt. We hebben lekker even gebadderd onder een watervalletje. Het warme water eindigde in een rivier waardoor je van koud naar heet water kon zwemmen. Er zijn een boel betaalde hot pools. Maar deze was lekker gratis in de natuur!

De dag er na zijn we naar wai-o-tapo gegaan. Dit is een park met heel veel geisers en pools. ontzettend felle kleuren en een ontzettende stank. We hebben ook een geiser zien uitbarsten. Het water spoot wel zo’n 15 meter hoog. Er was ook een kokende modder pool.

Na Wai-o-tapo zijn we nog naar een nabijgelegen hot pool gereden en weer even lekker gebadderd. Vervolgens zijn we naar het Redwood Forest gereden.

Hier zijn hele grote dikke bomen. Heel mooi! Daarna zaten we in de bus en bedachten om de volgende dag te gaan raften van de meest ruige rivier en meet de hoogste waterval van 7 meter waar je commerciële van af kan gaan. Denise was het enige meisje aan boord en werd daarom soms een beetje gepest. Maar het was wel super stoer dat ze meeging! De eerste drops waren al hoog en spectaculair maar de 7 meter drop was echt enorm. Na de landing sloegen we om en moesten we onder de raft door zwemmen. Onderweg zei de gene die de groep leiden dat ik Denise even het water in moest gooien en dat kon ik natuurlijk niet laten. de andere en ik sprongen er ook even in en we gingen van een kleine 2 meter drop zonder de raft. Dat was heel leuk omdat je echt naar benden wordt gegooid door het water. Een van die gasten is al twee keer wereld kampioen kajaker geweest. hij vertelden dat hij een keer aan het raften was een vers lijk tegen gekomen was. Ik zei: “wat heb je toe gedaan”. waarop hij antwoorden dat hij niets kon doen omdat ze al drie dagen van de vijf aan het kajakken waren in the middle of nowhere. Zijn neus stont ontsettend scheef door het kajakken. Na het raften zijn we naar Hot water beach gereden.

Hotwater beach is een hele bijzondere plek op het noordereiland. Tijdens eb kun je daar op het strand je eigen hotpool graven. Dit wilden wij wel even proberen!! Natuurlijk hebben we niet aan de getijden gedacht, dus het was vloed toen we aankwamen. Toen zijn we eerst maar naar Cathedral cove gegaan, een soort poort in de rotsen. Na deze wandeling was het inmiddels eb. Vol goede moet en met zo’n 60 andere mensen gingen we naar de beroemde plek. Bart heeft als echte Nederlander de taak als projectmanager op zich genomen. Binnen een paar minuten had hij een groep van mannen verzameld om “dijken” te bouwen om de zee tegen te houden en zo een zwembad te graven. Bart heeft het voor elkaar gekregen dat er een zwembadencomplex was gebouwd van 5 zwembaden!!
Op deze plek komt er door scheuren in de grond warm water(68 graden) naar boven. Als dit water mengt met zeewater, dan heb je dus een heerlijke hotpool.

Aan het einde van de dag lagen we heerlijk van de zonsondergang te genieten in een lekker warm bad. Echt heel bijzonder om op het strand in een eigen gegraven zwembad te liggen met je achterhoofd op de rand van zand n dan kijkend naar de sterren die aan de hemel staan!

De volgende dag moesten we weer in Auckland zijn omdat deze dag er een auto fair was. De kans om onze camper te verkopen. Voordat we de camper verkochten heeft Denise nog even snel voor het eerst in haar eerste auto gereden haha. Op deze auto fair stonden wel 50 andere campers te koop! Het werd dus nog een hele opgave om deze camper voor 12 uur te verkopen. Onze camper viel wel wat meer op omdat onze camper groter was dan de andere campertjes. Er waren echt maar een paar mensen geïnteresseerd in een camper en we begonnen een beetje wanhopig te worden. vooral omdat er mensen waren die er al heel de maand stonden om hun camper te verkopen. Met al mijn verkoop skills trok ik iedereen de bus in die langs liep. Op een gegeven moment was een stel geïnteresseerd. Denise praten met het meisje en ik met de jongen. toen ze even een kop thee gingen drinken kwamen gelijk mede verkopers naar ons toe om te vragen of we beet hadden. Waar op ik zei dat we het alleen nog even binnen moesten halen. Daarna kwamen ze terug en hebbe we een deal gemaakt. We hoopte op 2000/2500 maar het is uiteindelijk 3100 geworden. We hebben er hij koste inclusief alle reparaties en verkeringen 4000 dus voor 900 dollar hebben we 2 en een halve maand rondgereden. We konden echt niet geloven dat we hem in een paar uur verkocht hadden. Zeker omdat in Perth heel wat moeizamer is gegaan.

Aangezien we nu de rest van de week geen auto hoeven te verkopen zijn we lekker voor een surf naar Piha gegaan. Aangezien er een licht aanlandige wind en daardoor waren de golven niet super maar toch leuke ritjes gemaakt.

Vandaag ging om 7.30 de wekker. Klaar om te gaan surfen!! Niet dus.. We zouden om half 9 vertrekken, want de jongens wilden graag gaan surfen en ik zou dan naar onze vrienden in Auckland gaan. Om 8 uur stond ik natuurlijk helemaal klaar om te gaan, maar de jongens zaten nog een beetje slaperig op de bank. Ze waren vergeten te melden dat ze toch niet gingen..HAHA.. maar ze hebben het meer dan goedgemaakt! We zijn gaan winkelen! Bart heeft een korte broek kunnen kopen en ik handschoen (erg handig in Bali uhum) en een truitje. Verder zijn we naar mt Eden gegaan, een oude krater in de stad.

We hebben het ticket van Singapore Bali gekocht en zijn de 22ste in Bali om 23.55!

Als je op de hoogte wilt blijven laat je e-mailadres dan achter onderaan de site!

Om te zien wat we gereisd hebben door NZ klik hier!

Bekijk de twee nieuwe albums en ook zijn de 3 nieuwe filmpjes daar te zien!

Posted from Auckland, Auckland, New Zealand.

3 reacties op “Week 9 WOF, Raften, Heet water en Bus verkocht!

1. Ongelooflijk zoveel als jullie zien en mee maken. En leuk dat we op afstand mee mogen genieten. Dit is een reis om nooit meer te vergeten !!! Goede reis naar Bali zondag en doorgaan met genieten !!! Groetjes uit Bonaire.

2. Mooi verhaal en nog mooiere avonturen. Wat een leven, zeg. Fijn dat jullie zo veel in New Zeeland gedaan en gezien hebben. Ik geniet stiekem met jullie mee.

3. Leuk Bart! Mooie foto’s ook! Heb je nog wel zin om terug te komen? Leuk dat Denise zolang ook meegereisd is…….dat was toch oorspronkelijk niet het plan?
    Ongeveer als jullie terugkomen vertrek ik voor 3 weken naar Amerika……Californie en New York, niet zo avontuurlijk als jullie, maar ik kijk er naar uit!