Eerste weken van de reis door Nieuw Zeeland!

Het is heeeeeel lang geleden maar ik ben nog steeds aan het reizen!

(zoek Bart in de foto ;) )

De laatste keer dat ik een post gemaakt heb, was vlak voor mijn verjaardag. Op dit moment ben ik 23! Op mijn verjaardag heeft Ben me meegenomen naar een restaurant om daar te lunchen met wat vrienden. Denise heeft me verrast met een grote zak met snoepjes en een verjaardagskaart ( met dank aan Ben!)

Ik ben een weekend naar Mount Manganui geweest om te surfen met een groep vrienden van Ben. We zijn met een bootje naar een eiland gegaan. Het was niet een grote golf maar wel een hele mooie.

Ben had nog windsurf spullen dus we zijn ook nog gaan windsurfen. Het waaide flink en met die oude spullen van Ben was dat wel een uitdaging.

Denise is 3 maart aangekomen. Het was heel leuk om weer bij elkaar te zijn! We zijn samen naar Margot, Ivonna en kleine Vincent gegaan. Margot en Ivonna zijn vriendinnen van de moeder van Denise. Het was leuk om ze na al die jaren weer te zien!

De eerste dag zijn we met Ben en Mark naar Piha geweest om te surfen. We gingen door een grot richting de golven. Je komt dan precies in de golven uit. Een beetje riskant, maar wel heel leuk om zo bij de golven te komen en het scheeld een hele hoop peddelen. De golven waren best wel flink die dag, dus we hadden het wel naar ons zin. Denise ging ondertussen haar nieuwe camera uitproberen en heeft hele mooie fotos gemaakt. Alles ging naar wens ….. op een ding na…… als ze op de rotsen lag en ze de camera op zelfontspanner zette, stelde hij scherp op de stenen!

De dag erna ben ik s ochtens alleen naar Piha gegaan om te surfen. Denise ging met Margot een bikini kopen. Het was een super lekkere ochtend, alleen een beetje koud. De golven waren weer mooi. Na een paar golven gepakt te hebben, ging ik uit het water en daar stond een fotograaf. Ik was 200 meter uit het water aan het surfen maar ze zei dat ze een foto van mij genomen had. En ja, de volgende avond stonden drie fotos op haar site! Mijn eerste foto’s! Ik ben ze op dit moment aan het kopen. Maar hier is de slechte resolutie versie!

Na twee nachten bij Margo gelogeerd te hebben, zijn we onze trip door Nieuw Zeeland begonnen. Als eerste zijn we naar Raglan gegaan. Dit is de nummer 1 surfspot van Nieuw zeeland. Toen we aankwamen, stonden er geen golven. 30 km verderop wel. Met de bus over een 30km graffelweg door de bergen, kwamen we uit bij een lang uitgestrekt strand. Na gesurft te hebben, gingen we weer terug naar Raglan. Ineens stonden er golven. niet zo hoog maar genoeg om lekker wat golfjes te rijden. De golf gaat langs een door stenen gevormd rif waardoor je een lange rit kan maken (langste in de wereld) Jammer genoeg surfde een domme gast op mijn board toen ik aan het terugpeddelen was. Hij wou niet betalen …dus ik was 60 dollar lichter. De dag erna ging ik in de baai surfen. Een aardige gast zag me surfen en vond dat meer moest dansen in de golf. Altijd handig wat tips!

en dan nu mijn gedeelte van dit verslag Op 3 maart, na al die tijd inderdaad weer het weerzien!! en voor diegene die het willen weten, nee hij is niets veranderd!! gadgets, gadgetsites, gadgetwinkels krijgen nog steeds meer dan genoeg aandacht:P voor de rest hebben jullie al een gedeelte van onze reis samen kunnen lezen. Nu, bijna 2 weken later, is onze kennis wat betreft het MacDonalds menu weer geupdate;) (meestal alleen een ijsje hoor) inmiddels is ons verhaal in Waitomo beland. Waitomo is bekend om zijn grotten met gloeiwormen. De eerste dag hadden we besloten een gewone wandeling te doen, die volgens de informatie in het VVV naar grotten leidde… 1.5 uur later: nee, dit was toch het verkeerde bordje wat we volgenden:P Maar ja, wel veel heuvels, koeien en beekjes gezien!! Eenmaal terug bij de parkeerplaats, zagen we, ja hoor, het goede bordje. Natuurlijke tunnelgrotten, die kant op (precies de andere kant op dus). Nu we toch al zo veel gelopen hadden, gingen we die kant ook nog maar op. Zeker de moeite waard!! Het was een wandeling van 30 min door natuurlijke tunneltje in de rotsen en eindigend in een grot. De volgende dag gingen we dan echt de beroemde grotten in!! Wij (avonturiers) hadden gekozen voor een adventurous tumotumotour. Dit hield het volgende in: We werden in super dikke wetsuits gehezen met kaplaarzen en helmen met licht en al. Helemaal klaar voor onze tocht! (zeker na het complimant van de gids: ik leek op een paddestoel, en bedankt:P) De tocht was helemaal super! (niet aan te raden voor de iets gezette mensen). Bart en ik zijn de diksten niet, maar om de grot alleen al in te kunnen, moesten we ons door het gat in de grond persen. In de grot was het pikkedonker. Met lampen aan gingen we dan, eerst een stuk lopen, klauteren en klimmen. Dit hield ook in dat we door tunneltje moesten kruipen op onze buik, en bijna nooit rechtop konden lopen. Toen we toch al helemaal onder de modder zaten kwam het zwem gedeelte. Met opblaasbare banden gingen we een gedeelte van de tocht over een rivier in de grot maken. Om in het water te komen moesten we in het water. Voor de stoere mensen kon die door op een rots te klimmen en van daar in het water te springen. Bart ging eerst, natuurlijk deed hij de stoere sprong!! Toen ik eenmaal aan de beurt was, ging ik, ja (onder groepsdruk) ondanks een intern conflict ook maar via de rots. En ja hoor, op het moment supreme..keek Bart natuurlijk niet :P Mijn stoere actie om indruk te maken voor niks!! Bart: o schatje, ben je al gesprongen; van de rots? JA SCHAT!! Maar hahah hij was wel heel erg trots op me. Om mijn verhaal iets in te korten: vanaf daar zijn we door de grotten gezwommen, gevaren en geklauterd. Onderweg een sterrenhemel van gloeiwormen!! Helaas geen foto’s.. 10 euro per foto.. We onthouden het wel gewoon!

We zijn s avonds naar een waterval gereden. het was verder dan we dachten en we wilden bijna terugrijden. maar zie… het was de moeite waard!

we hebben daarna Taupo bezocht waar een lage waterval is, maar er stroomt zo veel water langs, dat het in 1 seconde 5 olympische zwembaden kan vullen. Het komt uit het grootste meer van australasia.

de volgende dag zijn we naar Napier gegaan en daarna zijn we helemaal naar Wellington gereden. Hier hebben we het Te Papa museum bezocht. Dit is een heel leuk museum met onder andere de grootste octopus van de wereld en een kamer waar een aardbeving wordt nagebootst. Daarna zijn we naar de bios geweest in de bioscoop waar de Lord of the Rings film in premiere is gegaan en waar we bij toeval de muziekschrijver van de Hobbit ontmoet hebbenbij. We hebben ook die dag de distributieriem van de auto laten inspecteren en gelukkig was die nog goed.

Twee dagen geleden hebben we vanaf Wellington de ferry naar Picton genomen. Nu zijn we dus op het zuider eiland! Morgen gaan we een boottocht maken langs zeehonden en gaan we een wandeltocht maken in het Abel Tasman Park. Aan het einde van de dag komt Ben (vriend van Bart) ons voor een week vergezellen tijdens onze reis!

Bekijk vooral nog even het nieuwe fotoalbum en laat je e-mail adres rechtsonder op de site achter om op de hoogte te blijven van de reis!

Posted from Abel Tasman National Park, Tasman, New Zealand.

5 reacties op “Eerste weken van de reis door Nieuw Zeeland!

1. Wat een avonturen !!! Geniet ervan en gelukkig maken jullie veel foto’s, dan kun je er later ook nog van genieten. Heel veel reisplezier nog verder.

2. Wat een natuur! Echt prachtig. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ze zijn net wat spannender dan het aankomende psychometrie en besliskunde tentamen waar ik nu voor moet gaan leren bleh :(

Veel plezier!!!

3. Hoi Bart en Denise,

Wat een mooie foto’s! Laat staan hoe het in het echt is. Kijk uit dta je geen Orks tegenkomt.

Groet,

Papa

4. Hoy!
    ‘tIs weer een byzondere reportage van jullie reis!
    Wat stak daar boven het water uit? Een vin van een eng beest?
    Prachtige natuur foto’s en ook leuk van jullie samen.